Stichting Anorexia Jongens - Blog
ontslagen uit een kliniek
Tja...het gebeurd

maar ik denk dat de grootste....dus DE nummer 1... oorzaak is voor ontslagen worden uit een eetstoornis kliniek.

Niet eten!!

Is er iemand die mij dat nu eens eindelijk uit zou kunnen leggen??


je word opgenomen in een eetstoorniskliniek omdat je niet eet of verkeerd omgaat met je eten.....en vervolgens word je ontslagen wanneer je dat blijft doen.

Dan word er altijd gezegd dat de client in kwestie het nog niet wil...soms word gezegd...ze doet er helemaal niks voor, doet haar best niet eens...
Allerlei redenen passeren de revue...maar de machteloosheid van personeel word vrijwel niet over gesproken.
Ook niet over verzekeraars die eigenlijk wel willen dat iemand binnen bepaalde tijd "" beter"" word.

wachtlijsten is ook vaak een argument...de plek gaat over naar iemand die wel "" wil""

dus een dief ontslaan uit de gevangenis omdat ie zelfs IN de gevangenis blijft stelen?
Een misdadiger vrijlaten uit de TBS kliniek want IN de kliniek was hij ook onbehandelbaar?
Een man met een psychose ontslaan uit de opname kliniek omdat geen enkele anti psychotica lijkt te werken?

persoonlijk blijf ik het een vreemd fenomeen vinden. Je zit daar omdat je niet eet....en word er vervolgens uit gezet omdat je niet eet. dezelfde reden waarmee je naar binnen moet is de reden dat je eruit moet
iemand een mening over?


kan het zijn dat iemand wel wil maar niet durft op de wijze die in de kliniek word gehanteerd?
dus iedere dag word voor je bepaald wat je eet en hoeveel en hoe snel?
En dat sommige dat nu eenmaal niet trekken?


hoeveel ouders ik het antwoord op deze vraag al schuldig ben?
ik weet het niet, maar het zijn er aardig wat

robin

zeggen jullie het maar
Door: robin van den bergh  - :Op: donderdag 26 april 2012  - : Reacties( 5 )  - :Hits(2076)
Reacties(5)
Comments Hey
Ik snap je punt helemaal en ben het ook wel met je eens dat het raar is dat het zo loopt. Aan de andere kant moet verandering wel uit een persoon zelf komen en heeft het geen zin om aan iemand te trekken die niet wil. Ik denk dat daar de moelijkheid zit. Persoonlijk denk ik dat het 'niet willen' eerder uit angst voort komt en denk ik dat het juist dan belangrijk is om iemand niet weg te sturen.

Nog even één ding wat mij opviel (aangezien ik daar al meerdere mannen over heb horen klagen): "ze doet er helemaal niks voor, doet haar best niet eens..." Er wordt in de ze/haar/meisje vorm geschreven. Gebeurd op andere sites ook (veel al onbewust!!), maar hier viel het me even extra op, omdat deze site toch wel specifiek op jongens is gericht.

Groetjes
Door: Fleur , Op donderdag 03 mei 2012
Comments hey

hallo fleur,

bedankt voor je reactie.
ik had net al gereageerd maar toen ging er iets mis en was ik mijn hele bericht kwijt :-\

Maar goed
Ten eerste denk ik dat je helemaal gelijk hebt.
Motivatie moet vanuit het interne komen omdat het dan pas tot echte vooruitgang leidt.

Je ziet wanneer iemand opgenomen word dat de motivatie veelal extern is, bijv ouders , partners en zelfs de groep zelf ( vergelijken met elkaar, concureren met elkaar)
Bijna vergelijkbaar met wat mensen met een eetstooornis buiten al deden...iets doen voor een ander terwijl je dat vaak zelf niet wil of liever niet doet.
de vooruitgang zit hem in iets voor jezelf gaan doen.
Dat betekend dat er dingen IN iemand moeten veranderen.

En dan juist aan het begin van je opname krijg je geen therapieen...je moet veel stil zitten en wachten op het volgende eetmoment.
Er is 1 behandeling en dat is de snelweg waar iedereen op in moet voegen.
Sosm durft iemand niet in te voegen omdat ze het te eng vinden.

En dan zou ik het zo fijn vinden als er de ruimte word geboden voor iemand om wat langer op een landweggetje te oefenen en dat iemadn met je meerijdt om je vertrouwd te laten raken met rijden.

dus gelijk bij binnenkomst OOK werken aan inzicht en therapie.
Ik denk dat ook als je heel laag zit in je BMI je echt wel geschikt bent voor therapie en dat basseer ik op gesprekken die ik met mensen voerde die nog geen therapie mochten hebben.
Ook op zo'n laag gewicht waren goede inzicht gevende gesprekken mogelijk...
En isk denk dat behandelingen zich wat meer moeten toespitsen op de client..dus de client meer zeggenschap geven.
En de discussie blijven aangaan of hetgeen iemand zegt nu de client zelf is OF de eetstoornis.
dus een wat felxibeler opstelling zou mijn inziens goed kunnen doen.

Ik weet dat ik soms woorden als ze, zij, haar gebruik...leuke is dat iik em daar vaak bewust van ben.
dus goed dat je het zegt...want ik zat er zelf ook een beetje mee.
punt voor mij is dat ik vrijwel alleen met vrouwen,meiden heb gewerkt met anorexia...en mijn blogs zijn vaak vanuit mijn gevoel of ervaring geschreven.
vandaar

maar graag hoor ik ook die mannen die klagen daarover hoor :-)
Ik begrijp uit het woord klagen dat ze het dus vervelend vinden?

Ik wil er best rekening mee houden...no problem.

wel zou het fijn zijn als we met zijn allen het dualisme er een beetje uit durven halen.

ik heb een broertje dood aan dogma's...dus mijzelf toespitsen op alleen jongens zou voor mijn gevoel ook een beetje vreemd zijn.
maar is snap jouw punt...en dat van die mannen heel goed.

super bedankt voor je reactie fleur
groetjes

Door: robin van den bergh , Op donderdag 03 mei 2012
Comments Hey
Nog even een reactie dan maar ;p

"En isk denk dat behandelingen zich wat meer moeten toespitsen op de client.. En de discussie blijven aangaan of hetgeen iemand zegt nu de client zelf is OF de eetstoornis. dus een wat felxibeler opstelling zou mijn inziens goed kunnen doen." Hier ben ik het echt heel erg mee eens. Iedereen is verschillend en voor iedereen zal een andere aanpak werken.

Ik kan inderdaad lezen dat je echt vanuit jezelf schrijft en persoonlijk vind ik dat erg leuk. Op andere fora hoor ik 'jongens' (en nee niet allemaal, maar toch een heel aantal) wel een klagen dat 'het alleen over meiden gaat'. Ook als het vanuit de ervaring van iemand is geschreven. Persoonlijk heb ik zo iets van iedereen die hier 'echt' iets over weet en er zelf in zit weet dat het niet alleen op meiden van toepassing is, maar dat het ook voor jongens geldt. Liefdes verhalen gaan ook altijd over het jongetje en het meisje, moet ik me dan aangevallen voelen omdat ik liever met een meisje samen ben? Maar dat is vanuit mij. Als jongens zich gepasseer voelen omdat stukken alleen over meiden gaan dan zou daar misschien wat mee gedaan moeten worden. Geen idee, misschien moeten jongens hier eens reageren :)

groetjes fleur

ps. Als je je niet wil toespitsen op jongens, waarom dan wel alleen een site voor an?
Door: Fleur , Op vrijdag 04 mei 2012
Comments hey
idd fleur...die jongens moeten gaan reageren...helemaal mee eens.

de site is er nu , in de vorm die er is...omdat het hoog tijd werd dat het mannelijk gedeelte dat last heeft van dit probleem een platform kon krijgen.

we hebben het gewoon over een vooroordeel dat meisjes alleen eetstoornissen krijgen.

Dus nu is daar hopelijk de "stem" van de andere kant...die stem heeft Ron ( de oprichter, innitiatiefnemer) willen geven.

Ik werk daar graag aan mee en hoop dat het uiteindelijk kan leiden tot 1 geheel en dat we het onderscheid kunnen en mogen laten...en de verschillen zoeken in het individu en niet in geslacht.

Je hebt me wel aan het denken gezet Fleur..(bewust of onbewust) en misschien was ik ook nog wel te veel bezig met het verleden en was ik zaken van me af aan het schrijven die teveel in mijn eigen teleurstelling of verbazing zaten.
bedankt dat je me er op wees :-)....( ik ga er nog eens over nadenken)
en bedankt voor het reageren

groetjes
robin
Door: robin van den bergh , Op zaterdag 05 mei 2012
Comments Reactie

Ik ben er al 6x uitgepleurd.

Maar bij 1 werd je echt platgespoten en aan de Sonde gelegt als je niet luisterde maar dat was in Amerika.

 

Innocent

Door: Kevin , Op vrijdag 26 april 2013
 
Add Comment Login om een reactie te plaatsen

Inloggen